La Málaga trip

Sedíme s mojí slečnou Míšou v letadle, směr stará dobrá Bratislava a já si v hlavě přemítám, jak tady bylo parádně a jak se mi nechce zpět do zachmuřeného Česka a do zajetých kolejí každodenního streotypu. Španělsko nás opět nezklamalo a těžko se nám s Málagou loučí….

Jak teda bylo? Co navštívit a co vidět? To Vám trochu přiblížím na následujících řádcích….

Když jsem bookoval letenky, říkal jsem si že na konci září už nebude takové horko a že to bude ideál na ježdění a taky na nějakou tu turistiku v okolí. Po vystoupení z letadla po přistání jsem zjistil , že nějaký můj pocit a aplikace na počasí jsou pěkně na hovno a z 26 °C co mělo být se vyklubalo 33 °C. Trošku jsem si zanadával, že jsme nemuseli brát zbytečné mikiny a bundy na večerní chladno, jak mi bylo doma několikrát připomenuté. Ale tak jistota je jistota a mikiny jsme si pro jistotu ani jednou neoblékli.

22243585_10210263827091918_1111217464_o
Čekačka na kufry a přesun do Malaga Centro Alameda. Pro přesun z letiště jsme si koupili lístek vlakem za 1.60 €. Je to rychlejší a levnější než aero busem, který jede nějakých 40 minut a stojí cca 5 €. Vlak jezdí každých 20 minut a je to 4 zastávky a celkem rychlovka.

Po zastávce v centru nastalo lehké bloudění na naše super ubytování kvůli místní mega opravě kdoví čeho. Naštěstí google maps mají “celkem dobrou” navigačku a po hodině, 6 cigaretách a puchýřech na rukách jsme došli do našeho sdíleného baráku s názvem Rafaella guest house. Po prohlídce ve Španělštině od místní hostitelky, které jsem rozumněl asi tak “OLA” a něco o bianco ručnících a prostěradlech jsme vyrazili na obhlídku okolí.

Zde musím velice vyzdvihnout Míšu a její schopnost najít ubytování 7 minut od Skateparku Rubena Alcantary a 10 minut od centra za pár korun. Jsou věci mezi nebem a zemí, které je lepší přenechat ženám. Toto je jedna z nich, jelikož já mám většinou ubytování v paži a spal bych klidně ve stanu někde za městem.

Následovala rychlo prohlídka města, navštívení místní Merkadony na nakoupení zásob a hlavně pivek v akci za 0,22€. Potom následovalo po mém neustálém naléhání taky kontrola parku kvůli zjištění co a jak.

web_1

Skatepark je prostě neuvěřitelný. Najdete v něm od mega betonového bowlu (nic podobného a tak velkého jsem v životě neviděl, tak jsem byl docela v sedmém nebi), streetovou plazu, vertku, funboxy, něco jako betonový pumptrack a taky trailsy. Vstupné je příjemných 3.50€ což je na takový park opravdu nic. Otevřené mají buď ráno od 8:00 do 12:00 a potom od 18:00 do 23:00. Všechno je kompletně osvětlené a tak není problém jezdit dlouho do večera. Já jsem většinou vybíral ranní hodiny, protože tam skoro nikdo nebyl a dalo se zajezdit fakt parádně a potom jít v klidu na výlety a poznávačky.

Další den jsme dali výlet na místní zásadní památky. Pevnost ALCAZABA, historické centro, korida. Všechno zase v top horku a spocenosti. Co víc si přát?

web_2

Večer se šlo na park. Po čeknutí skoků jsem byl trochu nešťastný. Shapping už dlouho nebyl skoro žádný, skoky rozpadlé. Šel jsem tedy za místňákama ke vstupu, že chci lopatu a vodu, že jim to opravím a chci jezdit na hlíně. Hleděli na mě trochu jestli si z nich dělám prdel nebo co.

Domluva probíhala ve stylu španglish-czechiš little english, než jsme si vzájemně porozumněli a já zjistil že lopata je “PALA” a voda “AQUA”.  Po této lekci španělštiny jsem si připadal skoro jako rodilý mluvčí a neměl s ničím problém. Co je problém je Angličtina, za celou dobu jsme si anglicky pokecali pouze se 3 lidma. Takže pokud sem vyrazíte určitě se vybavte aspoň základníma slovíčkama. Každopádně díky kopání jsem si vysloužil vstupy zadarmo, což se celkem dalo. Skoky oproti tomu moc nefungovali i po veškeré práci. Nakonec jsem se na to vysral a jezdil už jen bowl s kecem jako plácat můžu vlastně aj doma a chci jezdit.

Další den byl ve znamení zevlování – to znamenalo výlet do městečka Fuengirola. Tady najdete nejdelší promenádu v Evropě, která má okolo 8 kilometrů. Je tady taky místní hrad s parádním výhledem na okolí a dolů se můžete povozit na extrémním lanu přes řeku. Výlet je to za pár korun, 2.40 € stojí jízdenka vlakem a ceny jsou na plážích taky celkem fér…

22219264_10210263827211921_1831204445_o

Dál bylo v plánu návštěva Torremolinos. Převážně kvůli skokům. Marně jsem čekal na odpověď od borců z Torremolinos trailsů. Napsali mi z prdele až na místě takže thank you guys..:-D Nakonec jsem se přece jenom rozhodl, že tam zajedem i bez jakékoliv domluvy. Zastávek je to vlakem opět jenom pár. Od zastávky je to asi 1,5 km celkem přímou cestou směr kongresové centrum. Tam najdete díru v plotě, kterou se prej nemá chodit, ale to je všem nějak jedno.

Skoky jsou udržované opravdu v luxusní formě, docela technické a pořádně nakoplé. Najdete tu velkou lajnu, menší lajnu hned vedle, něco jakože bikrosku a ještě pár skoků, které vedli někam do neznáma. Na starosti to mají místňáci složení především s MTBečkařů a jsou to neskuteční pohodáři a skoky mají pěkně najeté. Místňák, kterému jsme dali přezdívku “Hajcek” byl trail boss a anglicky neuměl, dojel na plac kolem půl 7. Vytáhli jsme hadice a kropily do plna. Proběhl lehký šejping a mezitím dojel zbytek party a taky Michel, který jako jediný uměl anglicky a dalo se s ním pokecat. Bohužel kvůli málo času jsem nestihl najet celou velkou lajnu do konce a ostatní dny nám lehce zapršelo a pak už nebyl čas, ale i tak jsou to asi nejlepší skoky v okolí města Malaga a svoje si tam najde každý. Určitě důvod se sem vrátit. Nakonec nás ještě místní Hajcek odvezl až před barák a tímto mu neskutečně děkujem!

Proběhl den pohody a válečky u pláže. Ve středu taky lehce zapršelo což se stalo prej po 3 měsících sucha.

Čtvrtek a další ranní pojezd na parku. Dávali jsme session s jedním starším anglánem ze kterého se nakonec vyklubal fotograf pro nějaký web. Jezdíme si a v tom přijede ještě starší týpek, podává mi ruku s úsměvem na tváři a větou “Hi Im Ruben. Where are you from?”. Trošku v šoku mu říkám jméno a Republika Checa a rozjíždí se hodinový pojezd snů s Rubenem. Kluci moc netrikují a já aspoň sem tam hodím nějaký turndown přes něco jako funbox. Ruben jezdí a lítá z jedné strany na druhou lajnami, které asi nikdo jiný nedokáže jezdit. Sem tam se něco vyfotí, prohodí pár hecujících hlášek a celkově je to ježdění na pohodu. Možná taky trochu splněný sen a zážitek na celý život. Takový den si zapamatuješ.

Tímto jsem měl splněné asi všechno. Rozložil kolo, nabalil do báglu, dala se procházka do centra a šlo brzo spat. Jelikož nás ráno čekalo vstávání na ranní let. Tímto taky děkujeme dementním číňanům za skvělé nevyspání a poslouchání jejich úžasné a určitě i zábavné reality show, které si užíval celý barák. Tomu se říká real share house.  Ráno už proběhlo všechno na pohodu a se slzou v oku jsme přistáli v této zimě.

Video:

MADEOVER X La Málaga trip from Vit Danek on Vimeo.

V Malaze jsou podmínky pro ježdění na neskutečném levelu. My tady můžeme jen závidět a taky můžem čekat neskutečně moc talentů z této destinace. Jelikož mladých kluků a holek tu jezdí opravdu jako máku.

Tak nečekej na nic, splň si sny a zaleť si taky.