Malta – beton, hlína a provoz

O Maltě se nám tu už loni rozpovídal Jirka Zouhar (více v článku: https://www.madeover.cz/cs/malta/). Každopádně letos se tam po tripu v Africe vrátil vydělat nějaký ten cash. No a já jsem neváhal a se svojí drahou polovičkou a bikem nakoupil letenky v akci za nějaké 3 klacky a utekl před neskutečným navrácením zimy do našeho Burešlandu kdy nám aj ty trnky s meruňama pomrzly.

Začali jsme pěkně z ostra a to točeným radkem na legendární Bažine v OE a gulášem s 5ti knedlíky na nádražní baru opodál. Nabalil jsem pár pivek do báglu a vyrazilo se směr Praha. Tam na nás čekalo rychlé přespání v penzionu u letiště, kde právě probíhala ukrutná kalba celé nejmenované vesnice, takže jsme s přespání měli spíš live koncert revivalu Honzi Nedvěda a spol.

Ráno rychlá cesta na letiště, odbavovačka a za 2 a půl hodiny jsme byli na letišti Luga na Maltě, kde už nás čekal uvítací výbor madeover imigranta Gibiho s cedulou,co nešla přehlédnout a teplým pivem, které jsme dali pěkně na veliko po Fryštácku.

Po slavnostním uvítání nás čekal přesun na Tomkův byt ( DÍKY MOC DĚDKU ZA POSKYTNUTÍ AZYLU!!). Pochopil jsem hned ze začátku že není jenom tak dostat se do MHDéčka a prostě musíš se všude srat “na malťana” – všechny musíš pokopat, předběhnout a nejlíp jim přejet kufrem nohy – THIS IS REAL MALTA LIVE!

Poté následovalo lehké ubytko, klasická přivítáčka STUDENÝM pivkem a přesun na párty do klubu a seznámení s místníma fellaz a hlavní BMX hvězdou Karlem, který se postaral o vypití našeho jediného půllitra, který se nám vlezl do našich přervaných kufrů –  díky moc bro!:D

Aby to nebylo jenom o tom kalení, tak jsme na druhý den dali menší session v parku blízko u baráku, takovém betoňáku. Park je to krásný o tom žádná, každý si tam v tom bazénku cestu najde, polítáš a na takové to houpání po práci víc než dobré. Naproti bazénu pak stojí BANKPARK  – spíš pro skejtry ale zajezdit se dalo. Já dávám pár neúspěšných pokusů o 540 no a Jirka to má najeté, tak si manuálem přejede celý parčík a poté otevře pivo a tím nám zahlásí odjezd domů.

V úterý je v plánu místní mekka ježdění a to konkrétně PEMBROKE. A tady nastává zásadní masakr a to vůbec příjezd na spot. V totálním punk provozu kličkuješ mezi autobusama, autama, protisměrem a vším možným. Kluci už místní lokálové nasazují tempo a mě tím nechají pěkně protrápit. Je to vážně jízda na kole v dopravní špičce, ale taky něco nezapomenutelného a někdy menší boj o život. Každopádně zvykneš si a taky jsem prej měl málo piv a moc sem to řešil. Tuto radu jsem si vzal k srdci a šlo to další dny o poznání líp až jsem se cítil tak trochu jako lokál. Jinak první den nám v PEMBROKE ježdění nevyšlo – bylo zamknuté.

STŘEDA a výjezd na ostrov GOZO a taky legendární rádiusová vlna. Ráno nás čekala cesta dodávkou na trajekt (díky moc PACHOLDOVI za svoz a večerní odvoz!). Následné přeplutí proběhlo v pořádku a za 5 euro tam i zpět celkem zážitek. Půjčili jsme si offroada na celý den za nějakých 40euro, naložili za rohem kola a jeli na vlnu. Spot neskutečný a pro mě jedno z nejkrásnějších míst na celé Maltě. Kolem celého pobřeží krásné útesy a taky vykopané díry na mořskou sůl, kterou vám prodává sympatická stará paní u cesty. Ježdění na tomto spotu je jedna radost. Rádius jde proletět neskutečně vysoko a lecos ti i odpustí, jelikož nemá koping ale je příjemně zaoblený. Dáváme polety, já nejvetší tabletop v rádiusu v životě a spokojení jdem na oběd. Potom procestujem zbytek ostrova – spadlé maltské okno a “největší” sladkovodní “jezero na MALTĚ”, červenou pláž.

Čtvrtek a pátek věnujeme opět PEMBROKE. Tentokrát domluvíme otevření na 100% a vychází nám to. Dáváme ježdění na skocích , které místňáci moc nejezdí – přidává se pouze KARL a jeden místňák a jeho jméno si fakt nepamatuju. Trailsy jsou šejpnuté pěkně po Moravsku a jede střední lajna, která má sice 4 skoky, ale je neskutečně zábavná.

Já se na ní sice chvíli potrápím ale po pár pádech a přesvěčování sama sebe že ty dva stromy za tím naskakovákem nejsou zas tak blízko (TOMKA by vám mohl povykládat že?:D) jezdím a neřeším. Padají nějaké turndowny, x-upy – celkově se jezdí na pohodu a Jiří lítá jak pán. Co se týče šejpu tak to lokálové moc neřeší a nemít tam naše MADEOVER české kluky tak skoky asi nikdy nejedou, takže určitě využijte času a valte zajezdit dokud jsou na místě.

V pátek večer nás taky čeká rozlučková kalba na veliko, jelikož Jirka nachází 50 euro po cestě z práce. To chceš ty vole! Spánek o půl 2 ráno a v 5 vstávání na letadlo…vystřízlivěl jsem někde nad Chorvatskem ale i tak díky!

Co víc říct nebaví vás toto deštivé počasí..kupte letenky, nabalte kolo a leťte užívat života! Malta je trochu jiná, ale po pár dnech jí přijdete na chuť a zpátky se vám chtít nebude. Tak jako nám….